Stichting Vivendi- Kunst uit liefde voor het leven.
Foto's: Peggy de Haan, Peter Geluk en Jan van Ooijen

Stichting Vivendi is onderdeel van het internationale project creation inclusion vanuit ZorgSaam (Terneuzen) met als gezamenlijk doel het probleem van sociale uitsluiting een halt toe te roepen.

Eenzaamheid, verveling en buiten de maatschappij staan zijn thema’s die centraal staan. Dankzij de ervaring van een inleefsessie van sTimul hebben wij een beter inzicht gekregen wat kunst kan doen in de zorg. Er wordt contact gemaakt op een ander niveau, zodat de cliënt zich kan uiten en zich gewaardeerd voelt.

Art, Craft & Dignity

in Care

Door onze eigen ervaring in de zorg en als artiest hebben we een nieuwe manier van contact maken gevonden waarbij interactie, kunst en energie centraal staan.
16 juni is gaf Stichting Vivendi een lezing en workshop aan 200 mensen die werkzaam zijn in de zorg in Engeland.

In deze workshop hebben twee keer dezelfde activiteit/voorstelling laten zien, met één verschil. De focus lag de eerste keer bij de activiteit en de tweede keer bij het contact leggen.

In de filmpjes hieronder vertellen we jullie graag over ons avontuur in Engeland.